Male researcher carrying out scientific research

ASTO (ASO) je medicinska skraćenica za antistreptolizinski titar. Laboratorijskim mjerenjem tog titra prikazuje se prisutnost i količina antitijela koje organizam stvara na streptolizin O kojeg producira beta hemolitički streptokok grupe A (streptococcus pyogenes). On je jedan od najčešćih uzročnika bakterijskih infekcija u ljudi. Najčešće bolesti izazvane ovom bakterijom u djece su streptokokna angina (upala grla), šarlah, peritonzilarni apsces, otitis media, sinuitis te kožne infekcije streptokokni impetigo, erzipel, flegmona, a rjeđe izaziva pneumoniju, sepsu, meningitis i artritis. Gore spomenuti titar počinje rasti najmanje za 1 sedmicu, a najveću vrijednost postiže 3-6 sedmica nakon infekcije. Ukoliko nema ponovne infekcije na početnu razinu se vraća unutar 6-12 mj. Iz ovoga proizlazi da on nema praktično značenje u postavljanju dijagnoze streptokokne infekcije, već se ona postavlja na temelju kliničkih i drugih dijagnostičkih parametara. Važnost tog titra očituje se u tome što on nosi stanoviti (vrlo mali) rizik za razvoj kasnih posljedica streptokoknih bolesti, reumatske groznice i poststreptokoknog glomerulonefritisa, a koji mogu ostaviti trajne posljedice na dijete. Samo povišeni ASTO titar bez drugih kliničnih manifestacija bolesti ne znači ništa, ili bolje reći znači da je dijete preboljelo neku streptokoknu infekciju najvjerovatnije anginu.