Vrlo je bitno slušati svoje tijelo i um svakodnevno. Bitno je da vodite računa o svom zdravlju i znati kada trebate obratiti liječniku. Ovaj tekst će pomoći svima da prepoznaju par bitnih simptoma i da svi naučimo kada je pravi trenutak da se obratimo liječniku.

Ako ste u razdoblju od 6 mjeseci izgubili više 10% svoje tjelesne mase onda je vrijeme da posjetite liječnika. Nagli i neočekivani gubitak tjelesne mase je simptom mnogih oboljenja, najčešće pojačane funkcije tireoidne žlijezde, ali i dijabetesa, depresije, oboljenja jetre, malignih oboljenja ili netko od autoimunih oboljenja.

-Dugotrajna vrućica. Povišena temepratura nije uvijek alarmantan simptom, ali ako takvo stanje potraje dulje od 7 dana svakako trebate obratiti svom liječniku.

-Nedostatak zraka. Ukoliko se ovaj simptom ponavlja ili se javi kao nemogućnost da udahnete zrak, da se gušite i borite za zrak svakako treba da se javite liječniku. Nedostatak zraka ili gušenje može biti znak kronično opstruktivne bolesti pluća, astme ili upale pluća, ali i pulmonalne embolije i nekih srčanih oboljenja.

Nedostatak zraka isto tako može biti simptom panicno anksioznih napada. Ako prepoznate ovakav simptom javite se svom liječniku.

-Iznenadne promjene u radu crijeva. Ako primijetite učestale stolice, pojavu krvi ili crne boje fecesa, proljeve ili nekontroliranu potrebu da stalno idete u wc zbog druge nužde, svakako trebate obratiti liječniku. Promjene u radu crijeva i izbacivanju štetnih tvari iz organizma su znak infekcije, obično salmonele ili helikobakteru ali i nekih ozbiljnijih oboljenja poput iritabilnog sindroma crijeva ili raka debelog crijeva.

-Promjene u raspoloženju i ponašanju. Upravo tako, liječniku se treba obratiti ako primijetite sljedeće simptome: iznenadnu zbunjenost, dezorijentiranost u vremenu i prostoru, iznenadne probleme s koncentracijom ili s pamćenjem, nagle promjene raspoloženja, agresivno ponašanje ili nenormalno ponašanje kada su u pitanju sekualna odnosi. Ovakve i slične promjene u ponašanju mogu biti uzrok raznih oboljenja, od anemije i variranja razine šećera u krvi pa sve do neuroza i vaskualrnih oboljenja moždana tkiva.

Osjećate li da ste se najeli čak i nakon jako male količine hrane? Ako se ovaj simptom ponavlja i manifestira se pojavom mučnine, osjećajem nadutosti, povraćanjem i gubitkom tjelesne težine onda je vrijeme da se javite liječniku. Osjećaj sitosti poslije jako male količine hrane je simptom infekcije želudca Helikobakterija ali nekada i znak da postoji gastroezofagni refluks (GERD) ili iritabilni kolon. Ali ovakve simptome zna da da i rak gušterače.

Iskre pred očima. Svjetlosni fenomeni koji mogu da se jave pred očima u različitim situacijama i razdobljima dana mogu biti znak migrene. Migrenske glavobolje često počinju s aurom, svjetlosnim smetnjama u vidu bijelih mrlja u vidnom polju, blještanja, iskri pred očima. Ovakve smetnje mogu se dese iu slučaju oboljenja retine oka. Čim primijetite slišno simptome obratite se liječniku i prevenirajte veća oštećenja osjetila vida.

doktor.rs