Polni hormoni

Polni hormoni su steroidne strukture. Pod pojmom steroidna struktura podrazumevamo strukturu čija je osnova ugljenovodonik ciklopentanoperhidrofenantren (CPHF). Takvu strukturu imaju polni hormoni, kortikosteroidi, mineralokortikoidi, žučne kiseline, holesterol i dr. Jajnici (ovarijumi) i semenici (testisi) stvaraju hormone koji regulišu osnovne polne funkcije.

Testisi sekretuju nekoliko muških polnih hormona koji se zajedno nazivaju androgenima. To su testosteron, dihidrotestoseteron i androstendion. Testosteron se luči znatno više od ostalih hormona, te je najvažniji hormon testisa. Stvara se u intersticijalnim  Lejdigovim ćelijama, a nakon sekrecije iz testisa, najveći deo se slabo vezuje za albumine plazme ili snažno za beta globulin koji se zove gonadni steroid-vezujući globulin i cirkuliše u krvi 30 do 60 minuta. Zatim se vezuje za tkivo ili degradira u inaktivne produkte koji se odmah izlučuju. Testosteron je odgovoran za polne karakteristike muškarca. Deluje još na fetus, na formiranje polnih organa, na spuštanje testisa, posle puberteta osmostruko povećava penis, skrotum i testise, takođe omogućava razvoj sekundarnih polnih karakteristika muškarca (raspored dlaka na telu, glas, povećava debljinu kože, izraženiji razvoj mišićne mase, dejstvo na kosti i rast i dr).

Postoje dve vrste polnih hormona ovarijuma (jajnika) – estrogeni i progestini. Najvažniji od estrogena je estradiol, a najvažniji progestin je progesteron.  U zdrave žene koja nije trudna estrogene luče u većim količinama samo jajnici, a u malim količinama kora nadbubrežnih žlezdi. Tri glavna estrogena su estradiol (najjači), estron i estriol. U žene koja nije trudna progesteron se luči u većim količinama samo u drugoj polovini ovarijalnog ciklusa i luči ga žuto telo. Estrogeni uglavnom podstiču proliferaciju i rast posebnih ćelija u telu, a odgovorni su i za razviće većine sekundarnih polnih odlika žene. Jajnici, jajovodi, materica i vagina uvećavaju se nekoliko puta u pubertetu, osim toga menjaju epitel vagine, endometrijum materice, povećavaju razviće žlezda, započinju razviće dojki i odgovorni su za spoljašnji izgled dojke, pojačavaju osteoblastnu aktivnost, utiču na rspored dlaka, na kožu i dr. Progestini uglavnom deluju na konačno pripremanje materice za trudnoću i dojki za laktaciju. Progestron smanjuje i učestalosrt kontrakcija materice i sprečava izbacivanje implantiranog jajašceta, podstiče sekretorne promene u sluzokoži jajovoda i dr.

Estrogen

Progesteron

FSH

Prolaktin

Testosteron

CIJENA SVAKOG NALAZA  JE PO 15KM

Tumor markeri

Za brzu i efikasnu terapiju zloćudnih tumora od presudne važnosti je rana dijagnostika bolesti. Dok su u začetku, tumori ne izazivaju nikakve tegobe kod bolesnika. Međutim, naš imuni sistem vrlo rano prepoznaje nenormalne tumorske ćelije i otpočinje borbu protiv njih. U večini slučajeva imuni sistem je u stanju da eliminiše nepoželjne ćelije i da nas odbrani od bolesti. Međutim, nekada tumorske ćelije nadvladaju odbrambene snage organizma i otpočinju sa nekontrolisanim rastom. Razvoj tumora je popraćen lučenjem tumorskih markera. Tumorski markeri su molekule koje se u većim koncentracijama, nego što je normalno, pojavljuju u krvi, mokraći i/ili tkivu bolesnika s određenim vrstama karcinoma. Tumorski markeri su proizvodi samog karcinoma ili imunog sistema kao odgovora na prisutnost karcinoma ili nekog dobroćudnog stanja. Njihovo je mjerenje i identifikacija korisno za dijagnozu, liječenje karcinoma i praćenje terapijskog uspjeha. U kombinaciji sa drugim pretragama, mjerenje tumorskih markera služi za:

• prevenciju, provjeru zdravih ljudi ili ljudi s većim rizikom za obolijevanje od karcinoma,
  • dijagnosticiranje karcinoma ili posebnog tipa karcinoma,
  • planira odgovarajuću terapiju,
  • određivanje prognoze bolesti za pacijenta (porast koncentracije tumorskog markera obično ukazuje na rast tumora),
  • praćenje procesa ozdravljenja i uspjeha terapije nakon hirurškog zahvata, radioterapije ili hemoterapije.

CA 15-3 (dojka)

TPSA (prostata)

CEA(OPSTI)

CIJENA SVAKOG NALAZA JE  PO 15KM

Antitijela i antigen za hepatitise A,B,C

Da bi se otkrilo koji je virus uzrokovao hepatitis, izvode se testovi u serumu ili plazmi. Pomoću tih testova mogu se otkriti antigeni hepatitisa ili antitijela. Antiijela se ne moraju pojaviti tjednima ili mjesecima nakon što se je razvio hepatitis. Ako se pretrage izvedu prerano, tada se neće otkriti prisutnost antitijela čak i kad je bolesnik zaražen. Antitijela su također prisutna i dalje nakon što se bolesnik oporavi. U tom slučaju pozitivni test na antitijela mogu upućivati na raniju infekciju, ali pomoću njih ne može se uvijek odrediti da li je infekcija aktivna.

CIJENA SVAKOG NALAZA JE PO 20KM

GRATIS ALANIZE DOBIJETE UKOLIKO NAPRAVITE PREGLEDE ILI PRETRAGE U VRIJEDNOSTI VECOJ OD 50KM

Akcija traje do 05.10.2016. godine.

CategoryMedicina