sarlah-istine-i-zablude-970

Šarlah je zarazna bolest koja se javlja prije svega kod djece uzrasta između četiri i dvanaest godina. Uzrokuje ju bakterija streptokok skupine A, a karakterizira je osip, bol u grlu i temperatura.

Što je šarlah?

Šarlah nastaje uslijed infekcije grla uzrokovane bakterijom streptokokom. Infekcija je praćena grloboljom, glavoboljom, povraćanjem i groznicom. Streptokok također proizvodi toksine koji uzrokuju crveni osip i crvenilo lica po kojem je šarlah dobio ime. Period inkubacije je kratak i traje od jedanog do tri dana.
Kako prepoznati šarlah?

Znakovi i simptomi šarlaha uključuju:

Crveni osip – osip izgleda kao opeklina od sunca. Obično počinje na licu ili vratu, a širi se na trup, ruke i noge.
Crvene linije – nabori kože oko prepona, pazuha, laktova ili koljena obično postaju crveniji i više upaljeni od okolnog osipa.
Isprano lice – lice može postati isprano s blijedim prstenom oko usta
Jagodast jezik – jezik obično izgleda crveno i neravno, a rano u bolesti je često prekriven bijelim premazom

Kako se liječi šarlah?

Terapija se temelji na antibioticima i to prvenstveno na penicilinu, a ako je pacijent na njega alergičan tada se u terapiju uključuju neki drugi antibiotici. Jedan dan nakon početka terapije bolesnik više nije zarazan, a bolest se dosta lako i efikasno liječi i rijetko se javljaju bilo kakve komplikacije. Pacijentima se preporučuje mirovanje, uravnotežena prehrana i dovoljno tekućine.

Uz adekvatno liječenje oboljelih nužno je i provođenje drugih mjera za sprječavanje širenja šarlaha. To se prvenstveno odnosi na provođenje higijenskih mjera (pranje ruku, posebno nakon kihanja, kašljanja ili brisanja nosa) te adekvatno čišćenje svih predmeta s kojima su oboljele osobe dolazile u kontakt.

Izvor: http://ordinacija.vecernji.hr/zdravlje/ohr-savjetnik/sarlah-lako-prenosiva-zarazna-bolest/

CategoryPedijatrija