Danas su bolesti štitne žlijezde jedan od najraširenijih zdravstvenih problema koji zahvaća značajan dio populacije naročito u generativnoj i najproduktivnijoj dobi života, osobito žene:

• svaka treća žena ima čvor u štitnoj žlijezdi;
  • svaka deseta ima neki od poremećaja funkcije štitne žlijezde;

S bolestima štitne žlijezde povezano je i dugogodišnje, nerijetko i cjeloživotno uzimanje hormonske terapije te redovite liječničke kontrole što u bolesnika često izaziva određene probleme, kako psihološke tako i socijalne i druge prirode. Živjeti s bolestima štitne žlijezde zahtjeva kako od samog bolesnika tako i od njegove porodice, radne okoline te cjelokupne društvene zajednice aktivan angažman u poboljšanju kvalitete života oboljele osobe.

Rano otkrivanje bolesti štitne žlijezde može nam pomoći da izbjegnemo neugodne tegobe  i opasne komplikacije. Iako se glavnina dijagnostike obavlja putem analize uzorka krvi i skeniranja štitne žlijezde moguće je učiniti i samopregled kod kuće. Za to su nam potrebni ogledalo i malo vode.

• stanite pred ogledalo tako da jasno vidite svoj vrat. Obratite pažnju na područje između Adamove jabučice i ključne kosti jer se tamo nalazi štitna žlijezda.
  • nagnite glavu unatrag tako da je brada usmjerena prema gore a da još vidite područje gdje se nalazi štitna žlijezda.
  • popijte malo vode. Dok gutate promatrajte spomenuto područje. Pogledajte  ima li čega neuobičajenoga kao što  je izbočina ili oteklina (ne računajući Adamovu jabučicu, naravno). Ponovite ovaj postupak nekoliko puta.
  • popijte još vode. Ovaj put opipajte navedeno područje dok gutate a nastavite opipavati i nakon gutanja provjeravajući  ima li  kakvih izbočina ili oteklina.
  • ako ste primijetili bilo što neuobičajeno svakako se obratite doktoru. Možda to nije ništa ozbiljno, a možda se radi o nekoj od bolesti štitne žlijezde. Doktor će učiniti daljnje pretrage i odrediti Vam terapiju, bude li potrebna.

U svijetu se od 1995. godine obilježava 25. maj kao Svjetski dan štitne žlijezde odnosno Sedmica svjesnosti o bolestima štitnjače. Obilježavanje ovog dana, čiji je inicijator krovna svjetska asocijacija udruga za bolesti štitne žlijezde  Thyroid Federation International, podupiru i najutjecajnije svjetske medicinske organizacije kao što su Svjetska zdravstvena organizacija (WHO), Europsko društvo za štitnjaču (ETA), Američko društvo za štitnjaču (ATA) i mnoge druge. Cilj obilježavanja ovog dana je  među građanima proširiti svijest o bolestima štitne žlijezde, njihovoj prevenciji i liječenju.

(Izvor:she.hr)

CategoryMedicina, Zdravlje